VELKOMMEN TIL RODEBUTIKKEN ;)

torsdag den 30. december 2010

2010 i ord !

Hvis vi skruer tiden præcist et år tilbage, til aftenen før nytårsaften. Sad jeg med tårer i øjnene, en tomhedsfølelse i maven, en rodløshed og en følelse af håbløshed. Jeg kunne på daværende tidspunkt ikke se nogen mening med nogenting, jeg havde opgivet selvom jeg kæmpede mig selv op af sengen hver morgen! Jeg overvejede at blive hjemme på årets festligeste dag, nytårsaften' fordi lysten til at feste og være sammen med mine venninder var pludselig så langt væk! Den var overskygget af alt det andet rod i mit liv, Jeg var alene, uden min kæreste gennem tre år, mit studie var sat på standby, jeg havde intet sted at bo? Hvor var jeg? Jeg anede det ikke og selv 10 minutter inden jeg skulle være til nytårs festen, overvejede jeg at sparke stiletterne af og gå ind og ligge mig under dynen og bare sove fra det hele!

Jeg havde ikke købt en ny kjole, jeg gad ikke, jeg var ligeglad med hvilke sko jeg skulle have på og om det matchede til mine accecories, jeg brugte 30 min på at gøre mig klar og tog en pink strikketrøje over kjolen og drog afsted!
Ikke fordi jeg havde lyst - men fordi jeg tvang mig selv til det!


Jeg skrev et brev til månen den aften, et brev med tanker følelser og mine drømme og forventninger for det nye år der nu ventede mig - nemlig 2010! Jeg vil citere en smule fra mit brev:

Tomheden i min mave er ubeskrivelig, jeg ved at det er den rette beslutning jeg har taget' men hvorfor gør det så' så ondt? Jeg kan ikke beskrive følelserne indeni ligenu, derfor vil jeg ikke prøve,de beskriver sig selv ved at være usagte. Jeg ved med mig selv at jeg har en hård periode foran mig, en opbygning af mange ting. Et nyt liv, i en ny by og måske på en ny skole, men vigtigst af alt en opbygning af mig selv, en ny mig. Ikke fordi der er noget galt med den jeg var før. Men fordi det er nye tider nu, og det er tid til at jeg skal være i centrum i mit eget liv, jeg skal lære mig selv at kende på ny, jeg skal lære at stå på egne ben, jeg skal finde ud af hvem jeg er og hvad jeg vil her i livet. Men vigtigst af alt skal jeg lære at være lykkelig, uafhængigt af andre' jeg skal være tryg i mit eget selvskab og at jeg i mig selv er nok! Derfor har jeg bestemt mig for, at 2010 skal være mit år' det skal være min kamp, mit eventyr og min sejr!


Det er første gang siden jeg skrev det at jeg selv læser det' og at læse det for mig var som at træde i en tidskapsel - rejse et år tilbage i tiden og sidde i loftet og kigge ned på mig selv. Kigge på en pige, med manglende livsgnist og som ikke vidste hvor hun skulle gøre af sig selv!
2010 har i allerhøjeste grad været mit år, det har været en kamp, et eventyr og en sejr og vigtigst af alt har det været mit!

Jeg har lært at stå på egne ben, jeg har lært at være nok i mig selv og føle mig lykkelig sådan! Jeg har lært at gå alene når der er mørkt, jeg har lært at bo alene og være alene og havde det helt fantastisk med det, jeg har startet et nyt liv, i en ny by og på en ny skole og jeg er meget glad for det! Jeg har lært nye mennesker at kende, har opdaget nye sider af mig selv. Jeg har fundet mig selv og takker mig selv for at jeg tog den beslutning i oktober sidste år om, at fremfor alt var det vigtigste min egen lykke!

Jeg har fundet min lykke nu - men alt dette kunne ikke havde ladet sig gøre foruden mine fantastiske veninder og familie. Intet af alt dette, kunne havde ladet sig gøre' hvis ikke det var for dem! Deres utrolige tålmodighed, deres støtte opbakning og kærlighed. Deres kærlige spark, deres råd og deres vejledning og det fact at uanset hvad, var de aldrig længere end en sms eller et opkald væk, når det hele blev for meget!


Idag - dagen før nytårsaften' ligger de kunstige negle, og øjenvipper klar på badeværelset, den ny indkøbte kjole hænger i soveværelset og jeg sidder med våde strømper i mine stiletter for at udvide dem til imorgen og jeg glæææææder mig! See the diffrent? I made it!

Tomhedsfølelsen er væk, fortvivelsen er vendt til troen på sig selv. Jeg har en plan med livet og jeg ved hvor jeg er på vej hen! Jeg er lige der hvor jeg gerne vil værre, og jeg er lykkelig!

Jeg dedikerer dette indlæg til de som fulgte mig igennem min, kamp, eventyr og sejr: Mimse, Nadia, Anette, Barbara, Heidi, Cille, Meliha, AnneMette, Niels, Jonas, Jannie, Mormor og Bedstefar og selvfølgelig min højt elskede Mor!

Med håbet om et godt nytår for os alle :) og selvfølgelig også til alle jer derude :)

Rigtig godt nytår - det er hvad du gør det til :)


- Love M'M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar